قشم جزیره‌ی بهشتی، محبوب گردشگران داخلی، بعد از ترامپ!

اجاره آپارتمان مبله در تهران - اجاره سوئیت در تهران - اجاره روزانه آپارتمان در تهران

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

یکی از هتل‌داران قشم، «مینا فاطمی» صدر وضعیت گردشگری در قشم را این‌گونه شرح داده:
«ما در نوروز پارسال هم ظرفیت پذیرش‌مان تکمیل شده بود. اما امسال با رسیدن فصل خنکی از آبان‌ماه ظرفیت اتاق‌ها، آپارتمان‌ها و ویلاهای مجموعه‌ی هتل فولتون در حال تکمیل شدن بود. مجموعه‌ی ما نسبت به پارسال شاهد افزایش سی درصدی بود و همین میزان رشد درباره‌ی همه‌ی واحدهای اقامتی قشم نیز صادق است».

 قشم - سد خاکی روستای گوران

گویا کاهش ارزش ریال و البته کاهش قدرت خرید باعث شده که بسیاری از ایرانیان برای گذراندن فراغت در کنار دریا، سواحل داخل کشور را ترجیح بدهند.

با این که نابسامانی‌‌ها و قیمت‌های افسارگسیخته به بخش‌های متعددی از اقتصاد آسیب زده، اما به نظر می‌رسد که گردشگری در ساحل جنوبی کشور و جزیره‌ی قشم روند رو به رشدی دارد.

قشم مقصد رویایی تمام طبیعت‌بازها

جنگل‌‌‌ حرای قشم یکی از خاص‌ترین مناظر طبیعی ایران است. درختانی زنده‌زا که نهال‌شان را روی شاخه‌ی خودشان بزرگ می‌کنند.
و البته دره‌‌ی ستاره‌ها را هم نباید از یاد برد که یک ساختار زمین‌شناسی بسیار تماشایی است.
دیدن روستاهای ماهگیری کنار ساحل شنی . رمه‌های شتر و نخل‌های خرما و منظره‌ی کوچ بچه‌لاک‌پشت‌ها و شنای دلفین‌ها همگی در این جزیزه ممکن است.

قشم - جنگل حرا

تنوع بی‌نظیر طبیعت قشم باعث شده که سازمان یونسکو ژئوپارک قشم  را به عنوان نخستین ژئوپارک خاورمیانه ثبت کند. لونلی پلانت (Lonely Planet)  انتشارات مشهور کتاب‌های تخصصی راهنمای مسافرت، به قشم لقب «سعادتی برای طبیعت‌دوستان» داده.

قشم ۲۵ ژئوسایت دارد که مرور اسامی این ژئوپارک‌ها تا حد زیادی، جذابیت این جزیره‌ را نشان می‌دهد: دره ستاره افتاده (درهٔ ستاره‌ها)، کورکوراکوه، بام قشم، دره تندیس‌ها، دره شور، تنگه چاه‌کوه، نمکدان، کریان، موزهٔ ژئوپارک، پهنه‌های گلی، ساحل کرق، دره قاضی، تنگه اولی، بصیرا، چاکویر، جزایر ناز، ژئو لینک، باسعیدو، خلیج دیرستان، جنگل حرا، ساحل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها، صخرهٔ خرچنگ‌ها، روستای لافت، غار خربس، تالاب پرندگان دو کوهک

قشم - تماشای دلفین‌ها

ماندن در ایران

 هرگز قشم انتخاب‌ اول گردشگران طبقه‌ی متوسط ایران نبوده. در گذشته معمولاً ترکیه و دوبی و تایلند و مالزی نسبت به قشم اولویت داشتند. اما بعد از این که در سال گذشته خطوط هوایی فرانسه و بریتانیا خدمت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی را محدود کردند و دسترسی به سفرهای اقتصادی و ارزان کمتر شد، شرایط تغییر کرد. مخصوصاً که پروازهای ارزان‌قیمت فلای‌دوبی هم مسیرهای تهرانش را لغو کرد.

قبلاً «ولی تیموری» معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفته بود که ثبت‌نام تورهای خارجی ۶۰ درصد کاهش داشته. عدد کل سفرهای خارجی هم به ۳۷۷ هزار نفر رسیده که ۳۲ درصد از عدد سال گذشته‌ کمتر است.

آمارهای اتحادیه‌ی هتل‌داران کشور هم نشان می‌دهد که از بین شهرهای جنوبی، قشم و کیش و کرمان برای گردشگران داخلی جذاب‌تر هستند.

بیشتر بخوانید: سفرنامه‌- بهشت پارسی تو را می‌خواند؛ کیش برای خلوت‌گزین‌ها

 

«حمزه محمدی» مدیر هتل آسماری قشم که هتل چندان بزرگ و مجللی نیست، از افزایش ۴۰ درصدی مسافران خبر داده است. به گفته‌ی محمدی:

«برآورد قطعی ما این است که در زمستان مسافران بیشتری جذب خواهد شد. مسافران از شهرهای دوردست‌تری مثل تهران و تبریز و مشهد خواهند آمد. منتهی فقط تعداد مسافران افزایش پیدا می‌کند ولی تعداد کسانی که دنبال خرید هستند کاهش پیدا می‌کند.»

طبق نظرسنجی روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد» که اواخر سال گذشته منتشر شده بود تا پیش از آغاز تعطیلات نوروز، بسیاری از مردم اعلام کرده بودند که از مسافرت صرف‌نظر کرده‌‌اند. در عین حال ۴۵ درصد نیز گفته بودند که مسافرت داخلی را مدنظر دارند و تنها دو درصد اعلام کرده بودند که قصد مسافرت خارج از کشور دارند.




:: برچسب‌ها: اخبار گردشگری , تصاویر جزایر ناز , قشم , جزیره قشم , جزیره کیش , دیدنیهای قشم , قشم , مکان های دیدنی قشم ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : عطایی
ت : شنبه 9 شهريور 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی